Ø craft

Jeg var på en af Danmarks smukke små øer i de  sommerdage,  hvor vejret var virkelig dejligt. Mit værksted blev opslået under et stort skyggefuldt valnøddetræ med saks, snor, garn og bånd og derudover  kun alt, hvad jeg kunne finde ved vandet , i vejkanten, i mosen og i baghavens bunke af afklippede grene og kviste. 051

Og når man har ”finde-øjnene” med sig, er der farverige og inspirerende materialer at hente: store hvide svanefjer, trevlet blåt reb fra en fiskerbåd,  brune siv, grønt og gult korn, græsser i mange orange nuancer,  grene vasket hvide i vandet eller overgroet med limegrønt mos.

041

 

Havens bidrag var violette lavendler. Derudover fandt jeg en kasseret og meget vellugtende træramme fra et  bistade – en skat!

 

Det blev til en række forskellige natur væverier, som var den perfekte beskæftigelse, lige der i det sommergrønne indimellem bade- og cykleture og de dejligste måltider med familien og en god veninde!

058

093

 

 

Husk at mit sommerkursus i Den anden Flodhest afholdes søndag d. 9. august, og det er Natur væv, der står på programmet.  Vi skal være i Lises have i Skamstrup midt i den sjællandske skov, så der kommer natur vævningerne sikkert til at se helt anderledes ud.

Adressen er:  Vinhuset, Skamstrupvej 112, 4444 Mørkøv

Tid: Søndag d. 9. august kl 10 – 16

Pris: 125, – kr

Program: Formiddagste og – kaffe, tur i skoven for at indsamle materialer, arbejde med natur væv, medbragt frokost, forsat natur væv, udstilling af dagens arbejder og farvel-kage.

Medbring: Garn, snor, bånd, saks – gerne en havesaks, kurv eller net til indsamling, madpakke og drikkevarer til frokost.

120

Nyd sommerlandet! Tak til Steen og Mette, som lånte mig deres skønne øhus!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Ø craft

  1. Anne-Birgitte says:

    Det ser vidunderligt inspirerende ud, og jeg glæder mig til at være med d.9.8.
    Fortsat gode – måske lidt friske – sommerdage og mange hilsner fra Anne-Birgitte

Leave a Reply

